
Employer Branding: com construir una imatge positiva de la teva empresa
L’Employer Branding és una estratègia de màrqueting que s’enfoca a la construcció d’una imatge positiva d’una empresa com a ocupador. Aquesta estratègia es fa servir per atraure talent i millorar la retenció de treballadors.
On neix el terme Employer Branding
El terme Employer Branding va ser introduït per primera vegada l’any 1996 per Simon Barrow al seu llibre “The Employer Brand“. L’objectiu principal d’aquest concepte era ajudar les empreses a millorar la seva imatge de marca com a ocupador i, alhora, atraure i retenir els millors talents. Des de llavors, ha esdevingut una part important de la gestió de recursos humans a tot el món.
La idea és que una empresa es presenti a si mateixa com el millor lloc per treballar, creant una marca d’ocupador que sigui atractiva per als candidats i que reflecteixi els valors de l’empresa. Això ajuda les empreses a ser més competitives en el mercat de talents, cosa que alhora les ajuda a mantenir un avantatge competitiu.
Fins fa un parell d’anys només empreses grans es concentraven en aquesta estratègia, però el mercat laboral tan canviant, empreses de totes les mides i indústries implementen estratègies per millorar el seu posicionament com a Marca Ocupadora.
Diferència entre employer brand i employer branding
Employer Brand és diferent d’employer branding, però totes dues s’utilitzen per atraure i retenir els millors talents.
- Employer Brand és com una marca es percep a la seva indústria, així com la seva promesa als seus empleats. Exhibeix la cultura de l’empresa, les interaccions i la satisfacció dels empleats.
- Emploir branding, per altra banda, és el procés de construir i mantenir la marca d’ocupador.
Estratègies per establir una Employer Branding satisfactòria
Si bé l’Employer Branding pot ser una estratègia difícil d’implementar hi ha algunes tècniques que poden ajudar a una empresa a desenvolupar la seva marca d’ocupador com una opció atractiva per als potencials empleats.
Pels experts en Recursos Humans, el talent és un actiu estratègic dins de la cultura corporativa i, per això, aquí entren en joc una sèrie de mètodes de capital humà, entre els quals destaquen:
- Establir una cultura d’empresa atractiva per als empleats pot ajudar a una empresa a atraure i retenir talents dalt nivell. Els empleats, alhora, poden actuar com a ambaixadors de l’empresa, i atreure candidats.
- Optimitzar el procés de contractació per proporcionar una experiència positiva per als candidats és una manera eficaç de millorar la imatge d’una empresa com a patrocinador d’ocupació.
- L’ús de xarxes socials com LinkedIn, Twitter i Facebook per promoure una marca d’ocupador pot ajudar a una empresa a connectar amb candidats potencials.
- Mostrar testimonis dels empleats, aquests són exemples de proves socials que poden encoratjar els sol·licitants de feina a aprendre més sobre la seva empresa.
- Crear una pàgina de “carreres” o “treballa amb nosaltres” que sigui convincent. La teva pàgina de carreres és el centre de la marca d’ocupador. És la teva oportunitat d’educar els potencials candidats sobre la cultura i els valors fonamentals de la teva empresa.
- Oferir beneficis atractius als empleats actuals i potencials pot millorar significativament la imatge d’una empresa com a patrocinadora d’ocupació. Òbviament, un salari per sobre de la mitjana, però altres beneficis com assegurança mèdica, servei legal, flexibilitat horària, oferir l’opció del teletreball, menjar gratuït, zones d’oci i relaxació, etc. Tenen un gran impacte a la imatge de marca ocupadora.
- Promoure la satisfacció dels empleats és una manera eficaç de millorar la imatge d’una empresa com a lloc de treball desitjable. Això es pot aconseguir a través d’enquestes de satisfacció de l’empleat, entrevistes individuals i retroalimentació dels empleats.
- Desenvolupar plans de carrera: a través de pràctiques com el mentoring o el coaching s’orienta als empleats en el seu propòsit al lloc de treball, i se’ls ajuda a accedir a posicions de lideratge, aquest punt és crucial per retenir el talent.
- Great Place to work: la teva empresa també pot obtenir la certificació Great Place to work, que s’atorga a empreses que prevalen pel benestar dels seus empleats. Aquesta certificació es lliura a empreses que se sotmeten a un procés d’auditoria senzill i decideixen implementar polítiques que milloren l’ambient laboral.
El nostre consell
Els gerents de contractació sovint ens esmenten que en el procés de contractació hi ha pocs candidats de qualitat i que s’ajustin als processos de selecció. Com que som conscients que els millors candidats fan la seva tasca i investiguen les empreses abans de postular-se, et recomanem invertir temps a millorar la teva marca d’ocupador ara per assegurar-te que candidats d’alta qualitat volen treballar a la teva empresa.