Skip to main content

Revolució tecnològica: Nous avenços tecnològics que podem trobar al sector del comerç al detall

Revolució tecnològica: Nous avenços tecnològics que podem trobar al sector del comerç mal detall

En la darrera dècada, hi ha hagut una revolució tecnològica al sector detallista. La necessitat de rapidesa i comoditat ha impulsat aquesta revolució al sector del comerç al detall. Avui dia, els consumidors esperen poder comprar ràpidament i fàcilment sense haver de fer cua o buscar articles a la botiga. Això ha portat al desenvolupament de noves tecnologies, com ara l’autopagament, els pagaments sense contacte, les aplicacions de compres per als telèfons mòbils i les experiències digitals, totes dissenyades per fer que l’experiència de compra sigui més ràpida, fàcil i atractiva.

 

Nous avenços tecnològics que podem trobar al sector del comerç minorista

En els darrers anys s’han produït importants avenços quant a la implantació de noves tecnologies al sector del comerç al detall; en molts casos per comoditat del client, però també per millorar les operacions del detallista com a control d’estoc, organització d’estoc per agilitzar l’empaquetament, etc. Alguns dels més impactants han estat:

  • L’autopagament és un sistema on els clients poden escanejar i pagar els seus articles sense necessitat d’un caixer. Molts supermercats i detallistes han adoptat aquesta tecnologia, ja que ajuda a reduir les cues i millorar l’eficiència, no només fent que l’experiència de compra sigui més convenient per als clients, sinó també augmentant dràsticament els guanys, especialment per a les botigues de queviures.
  • El pagament sense contacte és una altra nova tecnologia que s’ha introduït els darrers anys. Això permet als clients efectuar pagaments simplement movent o tocant la targeta o dispositiu intel·ligent sobre un lector sense necessitat de diners en efectiu o signar. Aquesta forma convenient de pagar petites compres sestà tornant cada vegada més popular amb innovacions com Google Pay, Apple Pay i Samsung Pay.
  • Les aplicacions mòbils també han tingut un gran impacte al sector al detall. Molts detallistes ara tenen la seva pròpia aplicació, que permet als clients buscar i comprar articles des dels telèfons. Això és convenient per a aquells que no tenen temps per anar a les botigues en persona. Les aplicacions també poden oferir ofertes i descomptes exclusius. Els programes de fidelització són una altra forma efectiva perquè els compradors obtinguin descomptes a la botiga, així com per atraure’ls a comprar articles que no haurien adquirit sense aquests descomptes.
  • Comprar en línia i recollir a la botiga: fent clic i recollir, els clients demanen productes en línia i els recullen a la botiga. A més d’estalviar en els costos d’enviament, els clients es beneficien de la rapidesa i la comoditat de recollir la seva comanda en un lloc proper que els resulti convenient.
  • Mapeig a la botiga: Permet als clients buscar un producte en línia i rebre instruccions sobre l’àrea de la botiga on es troba. Aquesta és una característica implementada a Zara, de manera que els clients no necessiten preguntar als dependents, cosa que fa que el procés de compra sigui més eficient.

 

Impactes dels avenços tècnics al sector del comerç minorista

La revolució tecnològica en el sector del comerç al detall ha tingut un impacte gran i gairebé sempre positiu, resultant que més persones comprin en línia o usin aplicacions mòbils, ja que poden fer-ho des de la comoditat de casa seva. Com a resultat, això ha tingut un impacte negatiu a les botigues físiques tradicionals més petites, que han vist una disminució en el trànsit i les vendes. No obstant això, molts detallistes ara estan utilitzant la tecnologia a favor seu en oferir serveis de comprar en línia i recollir a la botiga, també fent servir dades per personalitzar l’experiència de compra dels seus clients.

 

La revolució tecnològica a la “Era Phygital”

Una discussió entre Praveen Adhi, Eric Hazan, Sajal Kohli i Kelsey Robinson, de Mckinsey & Company, va ressaltar aquests punts importants perquè els detallistes es beneficiïn i competeixin a l’“Era Phygital”

  • L’experiència de compra ‘phygital’ es refereix a la tendència de fusió dels mons físic i digital al comerç detallista, on tot està connectat.
  • Aquest canvi al comerç electrònic donarà com a resultat que alguns clients no tornin a les botigues o que no vinguin amb tanta freqüència, per la qual cosa és important maximitzar el valor de cada viatge.
  • El 2030, les botigues es dissenyaran per ser més personalitzades i integrades, amb associats de vendes que coneguin els clients en l’àmbit personal i tecnologia que s’utilitzarà per confirmar les necessitats de reabastament i suggerir nous productes.
  • Per mantenir-se al dia amb la competència, els detallistes han d’invertir en anàlisi i personalització.
  • La sostenibilitat també és una preocupació clau per als consumidors.
  • Les botigues s’han de centrar a crear una experiència única que s’alineï amb la marca.

Podeu veure aquesta interessant discussió aquí.

 

El futur del sector al detall inevitablement estarà dominat per la tecnologia i la demanda de comoditat. Podem esperar veure més detallistes que ofereixen una gamma de serveis que el creixement tecnològic recent ha fet possible per personalitzar l’experiència de compra dels seus clients. També hi haurà un enfocament continu en la velocitat i la comoditat, mentre es troben noves maneres d’augmentar les vendes i reduir els costos de funcionament.